fredag 18 september 2009

Äntligen FREEEEDAG!!!!

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!! Det är fredag idag, så himla skönt!!! Känner att denna vecka har vart PEST och då menar jag PEST!!! Mina tankar har vart allt annat än ljusa...allt hela livet känns piss och skit just nu! Har ingen lust att gå till jobbet när det ända jag får höra från andra är negativt...herregud, om de bara visste vad jag har försökt och sitter på min fritid och försöker komma på vad som kan göra det roligare på jobbet...och jag har provat både det ena och andra men allt blir ratat förutom gympa och bingo...så vad kan jag göra?! Under hösten nu ska jag iaf börja med att 1 gång i veckan gå upp till plan 4 och pyssla med dem där, det ska bli kul och det ser jag verkligen fram emot. De brukarna är iaf glada över vad man gör och ser att man faktiskt försöker! Beställde lite grejer igår som vi ska göra, det blir tvål, tomtar, dörrkransar och hjärtan:) Det kommer bli bra det VET jag!
Igår på jobbet kände jag att tårarna bara brände bakom ögonlocken, mår verkligen skit av detta! Varför ska man bara klaga över allt?! Bara för att man blir gammal liksom...är det så?! Ska man bli bitter bara för att man blir gammal?! Nej det hoppas jag verkligen INTE!!! Varför kan jag aldrig få nåt positivt, då jag gör precis samma saker som de gjorde innan jag börja, förutom att jag har lagt till saker!!! Ja jag fattar inget liksom...jag tror att det ända som skulle göra de nöjda är att flytta tillbaka till deras gamla sunkiga lokal och att den gamla tanten som jobba förut kom tillbaka, då skulle allt bli bra igen liksom...men så är det inte nu och de måste faktiskt acceptera det...att jag är en yngre person med nya ideer och att världen går framåt och att man måste kunna acceptera förändringar...herregud de är gamla människor så de borde ju veta att livet förändras genom åren att allt liksom inte går i samma spår!
Nästa vecka ska jag iaf ha möte med min chef och det känns bra, hoppas verkligen att det blir av nu för nu behövs det verkligen!
Men men...nog ältat om det....idag är trots allt en ny dag och idag är det fredag!

Igår efter jobbet så var det tvättstuga, städning och sen ner till centrum för att äta på Mc donalds med tjejerna, sen tog vi en vepa inne bland affärerna, tjejerna köpte skor och jag köpte leggins, vit top och en väst på Cubus:) Det var 3 för 2;) Såna priser tycker jag om:)

väl hemma fick tjejerna kolla på Idol och så åt vi popcorn och drack läsk;)Ett bra avslut för denna vecka hemma hos mig:) Broman ringde och fråga om ikväll...han har nåt i tankarna...jag ska vara på High lander inn kl 18-18,30...hmmm, han är där innan och förbereder!!! Vad är nu detta?!
I morgon ska jag ev på höstfest...får se hur det blir eftersom Kickis barnvakts barn har fått svininfluensan!!!! Så hon fick se hur det blev! Annars tänkte jag bege mig till kussens inflyttningsfest:)

Ha det bra
kram

Inga kommentarer: