måndag 28 september 2009

Så var helgen över för denna gång

Och det innebär att jag har levt ytterligare 3 dagar av mitt liv och alltså har 3 dagar mindre kvar att leva:) Skönt!

Helgen har gått i barnens tecken, rätt så skönt att inte ha gått i dimmans tecken faktiskt...dock många känslosvallningar av olika karaktärer...får se vart det slutar och om det slutar.
Har dock kommit fram till hur jag vill hur man ska ha det i ett förhållande och de saker jag har hittills kommit på är:
#att känna tillit till varnn
#att man vill berätta om sin dag och att man bryr sig om hur den andra har haft det
#att ge och ta
#att man ses, även i vardagen
#att man säger fina saker till varann och menar dem såklart
#att överraska varann
#dela vardagsproblem
#att skratta med varann
#att kommunicera med varann

Är det jag som har konstiga tankar om hur man har det i ett förhållande...även om man inte bor ihop eller någonsin kommer att göra det?!
Jag kan inte säga att jag kommer bo med nångon man igen men kan heller inte säga att jag inte kommer göra det, för jag kan inte veta hur min framtid kommer att se ut eftersom jag vet att framtiden aldrig går att förutspå, sen kan man självklart ha sina visioner och drömmar...vet inte riktigt hur mina drömmar ser ut, dels för jag inte vet vem jag kommer dela mina drömmar med eller hur jag vill ha det. För det är ju först nu som jag bor själv. Flytta ju hemifrån när jag var 16 år men flytta ju då ihop med Anders sen rulla det på med att bo med vänner och i London sen träffa jag Tommy...och ja nu är jag här liksom. Jag vet att jag inte vill ha ett sånt liv som jag hade med Tommy för det är inget liv jag någonsin kommer att sakna! Att bara ha en tråkvardag, men då tror jag också att det faktiskt beror på att Tommy och jag faktiskt inte var menade för varann för skulle vi har vart det så skulle vi aldrig ha skilt oss. En dag träffar man sin "själsfrände" och då kan allt man drömmt om och bestämt sig för plötsligt raseras, men man måste ju våga chansa för att ens veta om det var värt att chansa! Att inte våga släppa på sina bestämda åsikter anser jag vara aningen fegt, för då är man rädd...rädd för att bli sårad och är beredd att vara bitter på sin dödsbädd. Och jag har sett så många pensionärer som är bittra över sitt liv, att de aldrig våga chansa här i livet! Nej det är inget för mig! Som min blogg heter "mitt resa till ett nytt liv efter 30" ja det är den resan jag är ute på och när jag starta denna blogg kunde jag inte ens i mina vildaste tankar drömma om att jag faktiskt skulle bo i Norrköping igen att våga skilja mig från Tommy och bli en varannan vecka mamma! Att jag faktiskt fick ett liv tillbaka...så hur sjutton ska jag veta hur jag vill ha mitt liv när jag är tex 45?! När jag inte ens vid 30 år visste att mitt liv skulle se ut som det gör idag. Jag trodde ju då att jag skulle leva mitt liv med Tommy sitta där och vara bitter och att det största nöjet var att åka och handla på Ica Maxi på fredagarna! Det är inget jag längtar tillbaka till, kommer aldrig hamna där heller eftersom jag aldrig mer kommer ha barn på heltid utan att varannan vecka kommer jag vara jag och inte behöva ta hänsyn till mina barns behov utan bara tillgodo se mina egna! Mina behov är att känna mig uppskattad för den person jag är, att känna mig älskad, att träffa vänner, att träffa en man som vill vara med mig, få träna, ut och resa och se världen, bli oekonmiskt oberoende för att ha råd med alla mina resor;) Det är nog min största dröm faktiskt, att ha så mtk pengar att jag inte behöver ha magvärk varje jävla månad över att pengarna inte räcker till nåt! Är så fruktansvärt trött på det!!!! Det tär nåt enormt på mig och jag tror inte jag är ensam om detta utan det är nog i mer eller mindre varje människas liv!
Mmmm...mkt svammel om livet, men det är dessa tankar som har snurrat i mitt huvud under helgen...

Veckan som kommer blir det tvätt, dans, läxor.....ja det är så barnveckorna ser ut är det nåt som är konstigt med det?! Att få vardagen gå ihop liksom. Jessica och hennes barn kommer in på torsdag, idag ska jag umgås med min syster och hennes barn. På fredag var det meningen att jag och Broman skulle till Grand och ha en myskväll, men så blir det inte, det var en födelsedags present åt honom från mig men pga omständigheter är den kvällen ändrad. Antar att Broman ska jobba ist och jag har två olika förslag om fredagskvällen och båda drar lika mkt...så vi får se hur det blir, lördagen är oxå halvplanerad och söndag ska jag ligga i sängen och fundera över livet! Nästa vecka är jag barnledig...vad händer då?! Ja inget inplanerat men känner att jag visst ska planera in mångt och mkt för att se om det är så jag vill ha det! Tycker inte om att planera saker ju för det blir alltid ändrat och blir bara besviken när det inte blir som man har tänkt, varav jag faktiskt inte brukar planera och styra inför framtiden för framtiden är ju redan om 1 sekund, det är ingen som tänker på verkar det som! Men som sagt det är långt kvar till helgen och hur den kommer se ut det kan jag inte veta förrän på söndag när den är passerad det är först då jag kan utvärdera om jag gjorde rätt!

Ha en bra dag
Kram

Inga kommentarer: