lördag 18 juli 2009

Så var det lördag!!!!

JÄSSS!!! Det är lördag och det innebär ledig från jobb! Gud så skönt, har vart så fruktsanvärt trött sista veckan, känns som om jag aldrig får sova ordentligt. Har alldeles för mkt som snurrar i mitt huvud!!! Så jag lägger så mkt energi på att tänka helt enkelt. Det är liksom allt och samtidigt inget men jag är ju en tänkande människa och det är tyvärr inget jag kan rå för! Det är bara så jag fungerar...men visst blir det lite väl jobbigt ibland!

I torsdags så åkte jag hem till Mattias och Fredrik för att grilla, först en snabbis ner till stan för att införskaffa diverse saker som vi behövde och lite öl och cider;) Sen till Broman och lämna mina grejer där och även lite öl till honom;) Han skulle iväg och träffa några vänner. Sen ner till Mattias igen för att äntligen öppna en smarrig pesika cider:) Och bara ta det lite lugnt och chilla en stund...dags att tända grillen och äta smarrigt grillad kycklingfile och tillbehör:) Sen gick vi upp till Mattias och fortsatte att dricka lite öl och så och prata gamla minnen och skratta och hade så kul och trevligt. Vid 22 tiden tror jag så gick vi neråt stan för att träffa Broman och hans vänner....men vi kom inte så långt då Mattias helt plötsligt blev grisfull och ramla in i en bil som stod vid ett rödljus!!! Fredrik och jag fick hjälpa honom hem och han ramla typ 100 gånger på den korta vägen tillbaka till honom, han slog upp ansiktet och fötterna! Jag blev så rädd...när vi äntligen var i hans trapphus så ramla han rakt in i grannarnas dörr! De flög nog upp ur soffan...för de kommer ut direkt och frågar vad som händer, de ringer 112 och polisen och ambulans kommer...jag bara hoppades på att de äntligen skulle kunna ta honom eftersom han inte var i sin lägenhet...men han hade lyckats ta sig in i den!!! FAN JÄVLA SKIT!!!! Jag orkar inte med detta längre! Jag älskar Mattias så mkt och han är en kär vän till mig men jag orkar inte med att han inte är beredd att ta emot hjälp! Jag skrek till honom att han får välja att DÖ eller LEVA nu! Och jag skrek till polisen med att skulle de vilja se sin vän ta sitt liv sakta men säkert?! Och de svara NEJ! Blir så TRÖTT på att ingen kan bara ta in honom och inte bry sig om regler och de usla lagarna!!!! De svenska lagarna är så fruktansvärt usla!!! Det är först när en människa är död som de är villiga att hjälpa till men då är det tyvärr försent!
När polisen och ambulansen tillslut åkte så gick jag...orka inte bry mig längre och ringde Broman igen och bad honom möta mig...jag gick och tjöt och var så ledsen...jag ORKAR inte med mera skit i mitt liv nu! Så jag känner att Mattias får ta tag i sitt liv själv nu för om han inte är villig att ta emot min hjälp kan jag inte göra mera liksom.
Broman jag och Fredrik gick till Highlander inn och tog en öl...och så spela jag på nån maskin och VANN!!!:) Kände hur onykter jag var och att jag bara ville hem och sova...eftersom jag skulle jobba på fredag morgon kl 7!!! Tog Bromans nyckel eftersom han och Fredrik hade en hel del att prata om...kom hem till Broman och duscha...slängde mig sen i sängen och öppna fönstret ifall jag inte skulle höra när han ringde...och vet ni vad?! Jag hörde inte när han ringde!!! Så Broman sov i sin bil!!!! FY vilken ångest jag hade när jag vakna kl 04,20 och inte hitta honom!!! Sprang ut och såg han ligga i sin bil!!! Stackarn frös så mkt!!! Så han tog en VARM dusch och sen när han la sig försökte jag värma honom så mkt jag kunde...fy vilket dåligt samvete jag har för detta! När klockan ringde sen k l 6,30 kände jag att jag inte orka gå upp...och när jag såg Broman ligga där och snusa vidare så kände jag ännu mera NEJ jag vill INTE!!! Men hoppa in i duschen och tog på mig kläder och cykla upp till jobbet var där 5 över 7 så bara fem minuter försent iaf! Men ack jag svettades, skaka, mådde illa och var allmänt SVINTRÖTT!!! När kl var 13 så stängde jag igen och cykla hem!!! FY man är inte 25 längre;) även om jag tror det ibland! Var riktigt svull sugen så jag smsa Broman och hörde om han skulle åka och handla för att få åka med isf, och som tur var skulle han det...så jag åkte med ut till City gross!!! Väl hemma igen slängde jag mig framför tvn och låg där tills kl 21,15 när Fredrik kom hit igen...och han ville att vi skulle ner till Harrys eller trädgårn för en öl...men jag klara helt enkelt inte av det! Så vi dela en pizza och sen kolla jag på nån film och kl 24 gick jag och la mig och sov till kl 11!!! Gud så SKÖNT! Känner mig "pigg" och fräsch nu iaf. Ska iväg till Mikael och Camilla eftersom Noel fyller 4 år imorgon, sen ska jag hem till Broman och klippa Anton och så ska vi laga mat, Cevapaci och ris och ajvar...smarrigt! Så blir det nog lite tv tittande och sen hem för jag ska ju vara barnvakt imorgon kl 7 åt min systers söta små troll Alva och Tilda...får se vad vi hittar på imorgon.


Ha en bra dag
Kram

Inga kommentarer: