måndag 6 juli 2009

ÖSREGN!!!

Men gud så skönt att jag inte har semester iaf! Får vända det negativa till nåt positivt;) Må vara egoistisk men det är ju ändo så många andra som är det så att jag är det då och då kan då inte göra nåt;) Idag börjar jag ju mitt "nya" jobb för de nästkommande 3 veckor, då Vappu har semester...så jag ska alltså vara "köksa" under juli månad!!!! Kommer därför börja 7 på morgonen men slutar vid 13...för att sen vara städerska! Så det blir lite extra timmar denna tid! Skönt! Varenda extra krona är ju välkomen till en ensamstående 3 barnsmamma!!!

Gårdagen spenderades genom att fara fram och tillbaka lite hit och dit...och vet ni vad?! Jag var utan min mobil!!! Trodde nästan att jag skulle dö;) Nej då skoja bara;) Vid 15,30 tiden så ringde Miranda till Tommy för att höra när de skulle komma till honom och de fick komma när de ville...så Meja och Miranda cykla ner till honom vid 16 tiden...Malou stanna kvar, och ville som sagt ha vart kvar tills idag...Men det fick hon inte för Tommy! Jag avskyr honom nåt så enormt!! detta är ju nåt som Malou förstår...tycker det känns så hemskt! Jag känner hur tårarna bränner bakom ögonlocken hela tiden...vill bara slänga mig ner och sova de kommande 3 veckorna. Det är inte så att jag tror de kommer ha det tråkigt med Tommy men just när Malou vill vara kvar 1 natt och han inte tillåter det. Hörde tom när Meja och Malou prata om att de inte fick komma till mig när de ville för Tommy!!! Jag tror jag smäller av!!! Fattar ni!!!
När Malou gått så städa jag av här hemma...så nu är det bara dammning och tvätt av golv som väntar;) Tänkte även gå igenom Meja och Mirandas rum...och rensa och slänga gamla leksaker, eller inte slänga men skänka till barnhem i Nigeria...
Efter det tog jag racer cykeln ner till Mattias då Fredrik ringde och berätta att jag skulle få mina pengar...och när jag satte mig på cykeln så börja det så klart att regna!!! Mattias har ju haft flera ep anfall under helgen så han har vart inlagd på sjukhuset och ska nu få börja gå polykliniks avgiftning! Hoppas att han klarar det, jag önskar honom ett stort lycka till! Min älskade och bästigste vän sen barnsben liksom! Han är värd att leva ett drägligt liv utan att dölja sig bakom alkoholen hela tiden!
Sen hem igen och hoppa in i duschen...prata i telefonen:) Och fick höra att Kicki haft en bra date:) ROLIGT!!!
Idag är det meningen att Moa (Bromans dotter) och jag ska åka och plocka jordgubbar...får se vad vädret blir under dagen...för i ösregn är det inte så roligt att cykla 5 km och sen plocka jordgubbar...annars får vi ta och hitta på nåt annat....vi får som sagt se vad som händer.

Nej ni nu ska jag surfa vidare här och sen åka ner till jobbet.
Ha en bra dag
Kram

Inga kommentarer: