måndag 20 juli 2009

Första dagen på sista veckan!!!!

Ja snart...snart....snart...har jag SEMESTER!!!! Det känns så otroligt!!! Har ju längtat så in i norden efter dessa veckor och nu är de här! Kan knappt tro det är sant!!! Mina första 4 veckor semester i mitt liv!!! Varav 3 kommer bestå utav att vara 100 procent mamma och den sista är jag bara jag!!! Skulle ju ha åkt till Riga med Älsklingen men det blir ju inte så...så jag hoppas vi två kan hitta på nåt annat denna vecka och bara vara liksom! Men ändo slippa alla måsten och krav! Sista helgen innan jobbet är igång igen så ska vi ju upp till Stockholm och hälsa på Bromans bror med familj, det ska bli riktigt spännande och kul! Ser fram emot det! Ska bli kul att få träffa Bromans släkt! Plus att vi ska till Gröna Lund och då blir jag ju 15 år igen;)

Igår så åkte jag, Tilda och Alva ner till Broman med buss eftersom det ÖSREGNA!!!! För att sen bege oss till Arbetetsmuseum och pyssla, Tilda och Alva gjorde en T-shirt till Marie, de var så stolta över den och de är ju så charmiga de små trollen. Moa gjorde en tygpåse som blev så fin den med:) Sen körde Broman hem oss till mig och då gjorde jag en exotisk middag till Alva och Tilda bestående av korv och makaroner;) Men Tilda sa så här vid matbordet"gud så god mat" visst är det skönt att de små liven kräver minimalt utav matkrav;)
Sen lekte de i Meja och Mirandas rum och jag satt vid datorn;) för att sen åka ner till Broman vid 16,20 tiden då Fia kom och skulle vara med tjejerna ist. Broman hade gjort sill och potatis...jag åt INTE sill...vet inte ens om jag någonsin kommer att prova det då det nästintill vänder sig vid bara tanken att äta rå fisk liksom! Men jag åt ju färskpotatis och allt det andra för det tycker jag är SÅ gott ändo liksom...efter ett tag kom Anton hem och jag klippte hans hår, sen kolla vi på tv, umgicks, bara va och hade en skön söndag helt enkelt. På kvällen så sa Broman att jag kunde stanna kvar om jag ville...hmmm....min första tanke var att åka hem eftersom jag inte hade med mig nåt...men blev att jag stanna kvar så jag åkte hem 05,15 imorse ist;) Och nu sitter jag här och är snart på väg till jobbet. Anton skulle komma upp idag och hjälpa till;)

Ha en bra dag
Kram

Inga kommentarer: