måndag 5 oktober 2009

Japp måndag är här igen....

Helgen rusar ju förbi som vanligt...särskillt när jag är barnledig!
Fredagen gick i stresstecken...hem från jobbet, tvätta sen ner til stan och köra spinning och sola:) In en snabbis på systemet och införskaffa lite smarrig öl;) Sen hem igen och duscha och fixa till mig så gott som det går.
Sen bar det av ner til Mattias och Fredrik....vid 20 tiden hörde Broman av sig och vi gick till High landerinn...och ja ni vad ska jag säga om personalen där?! De är iaf inte kloka de neka Broman att köpa mera öl för han var för full!!! Han hade druckit 2 öl!!! De är inte kloka!!! Träffa David en gammal skolkamrat från Sörping och han ville bjuda ut mig;) Han sa att jag var den vackraste kvinnan han sett!:) Så jag sa det till Broman och fråga om han också tyckte det...och det gjorde han. David hittar nog en tjej som är singel en vacker dag! Vi gick vidare till Harrys och dansa och roa oss:) Gick hem vid ett tiden...och på lördagen skulle ju Broman jobba så kl 8 åkte han...jag somna om och sov tills han kom hem igen kl 13,30!!! Gud jag var så TRÖÖÖTT!!! Men ack så skönt att sova. Vid 14.30 tog jag bussen hem då det ösregna och jag orka verkligen inte att cykla...satt framför datorn och tog det bara lugnt vid 18.30 tiden kom Elin (Frodos tjej) Frodo var ju hemma hos Broman och spela poker...vi satt och prata om livet. Elin är en jätte mysig tjej som jag har mkt livserfarenhet trots sin ålder...Frodo och hon är gravida och ska ha barn typ i maj...hon sa en sån fin sak till mig..."att jag såg så ung ut för att ha tre barn" visst är det väl för gulligt;) Sa till henne att hon tom är 1 år yngre än mig när jag fick mitt första barn! Så hon kommer att vara en ung mamma med!
Sen på kvällen kom Mattias och Fredrik upp hit med, så hängde de med ut...vi gick till Bomulsfabriken och mötte upp Magnus och några vänner till honom. Fredrik och jag dansa och hade lika kul som vanligt när vi två är ute:) Det var så länge sen sist nu så det var verkligen på tiden att vi roa oss igen:) Vid 1 åkte Fredrik och Magnus till Sea side...jag valde att bege mig hemmåt, tänkte stanna till vid Harrys men det var sån fruktansvärd kö, så jag sket i det! Tog en taxi till Broman och hämta min cykel och sen hem...och stupa i sängen!
Söndagen gick i spackel tecken....nu är renoveringen av vardagsrummet igång, och jag är så stolt att jag klara av att spackla själv!!! Sen kom Meja och Miranda upp en sväng och Miranda säger så här " mamma, vi får egentligen inte vara här" visst är det för tragiskt att de känner så! För mig får de komma och hälsa på om de vill liksom även om de är hos Tommy liksom. Vid 15 tiden åkte jag ner till Olearys för att möta Danne, Martin och Nicke...men Broman ringde just när jag kom fram så jag åkte tillbaka till honom och hjälpte att plocka iordning hemma hos honom efter lördagens poker kväll;) Sen åka och slänga alla glasflaskor och ölburkar och sen ner till Olearys igen...för min del blev det Cola light hela eftermiddagen men de andra införskaffade starkare drycker som öl:) Käka smarrig pita fajita och de andra åt nåt annat gott:) Broman vann 1000 kr på maskinen:) Så han bjöd mig på gårdagen:) Tusen tack!!!
Vid 20.30 åkte vi hem till Broman och slöa i soffan...kolla på batman eller nåt...men vakna som vanligt vid 22 och då sov både jag och Broman i varsina soffor:) Så det blev nattning och så somna vi gott;) Och nu sitter jag här och inväntar att gå till jobbet;)
Måste bara säga en sak som gjorde mig så otroligt glad igår!!! Nåt litet men som betyder väldigt mkt för mig...när vi låg där i varsina soffor så tar Broman min hand och börjar killa mig i handen...det bara gick som en pil igenom mig...jag vart så otroligt glad!!!! Tänk vad lite som kan göra att allt känns så bra!


Idag blir det att kolla in gardiner till vardagsummet, beställa sofföverdrag, slipa och börja tapetsera...tror inte jag hinner träna idag:( men men...vill bli klar med rummet innan tjejerna kommer hit igen.

Ha en bra dag
Kram

Inga kommentarer: