lördag 19 april 2008

Besök till vårdcentral...

Igår var jag tvungen att besöka vårdcentralen, jag ringde min kirurg och de tyckte jag skulle ringa VC för det lät som jag dragit på mig en bakterie från Tunisien.
Så jag ringde till VC och fick en tid dit, träffa en läkare och fick ta en massa prover plus att jag får ta 6 olika bajs prover här hemma:( VIDRIGT! Men jag är ju så illa tvungen. Jag får inte gå till jobbet förrän vi vet om det är nåt som smittar eller inte och jag som skulle ha jobbat idag! Typiskt jag har liksom bara 2 pass kvar på jobbet...känns riktigt ruttet faktiskt! Men har ju som sagt inte så stort val tänk om jag skulle smitta alla på gläntan med nån bakterie, inte vidare bra. Jag fick ordination på att inte anstäränga mig heller, jag som skulle börja bugg kurs på söndag...så jädrans typiskt!!! Jag vill ju lära mig bugg!!!! Plus att jag inte kan gå på friskis på söndag heller....men å andra sidan så är det ju kanske inte så bra eftersom sist jag var så börja ju det snurra runt i huvudet på mig. Läkaren sa att med all sannolikhet så hänger yrseln ihop med att jag har nåt skit i min mage. Jag ska äta salt för att jag behåller vätska sämre än icke opererade personer så igår köpte jag en hink med vita saltgurkor...gott! Men eftersom mitt intag utav mat är minimalt just nu så är det jobbigt att tugga, men har iaf fått i mig 1 knäcke med lite keso och saltgurka på nu och 1 kopp the.
Idag är det "marknad" nere i centrum här i ringarum så jag tänkte gå ner en sväng och titta det är ju alltid roligt, för att bara sitta hemma är bland det tråkigaste jag vet!!!
Sitter även här och gör mig "snygg" färgar håret och ska färga ögonbrynen och plocka dem sen. Måste försöka att pigga upp mig lite nu när jag känner mig som en svullen gris med ett babian arsle!
Kram

2 kommentarer:

elin669 sa...

god morgon Malin ! sitter här och käkar frukost nu ! fy va trist att du åkt på något, men bra att du kollade upp de snabbt ! för det kan ju bli besvärligt som tusan för oss opade om vi åker på såna saker!
när får du svar på om de e någe som smittar då ? jag menar vi har ju träffats, jag är livrädd för att åka på någe... men det borde väl ha visats sig nu ?
idag ska vi in till stan ! och shoppa lite. eller nej, mest kolla. men kanske något slinker med hem.

ha de så bra, krya på dig ! så hörs vi snart !
kram !

elin669 sa...

hej Malin !
jag måste nog säga att det är en smittsam bakterie du dragit med dig hem. jag har diarré och mår illa. ont i magen i mellan åt,får springa på toa varje gång jag äter någe... i natt och igår hela dagen, tänkte om det va tillfälligt igår, men i natt och nu på morgonen samma. jag ville bara berätta det i fall du pratar med vc, du kan ringa mig när du fått dina provsvar, eller om dom et hur du kan få det att gå över !

eller ring när du har lust !
fniss!

kram och hoppas att du mår bättre !