fredag 10 juni 2011

Pingst helg

Ja så var det pingst...jag jobbar denna helg, som vanligt;) Men denna helg är det stor helg och vem sjutton firar pingst`! Är det nån som kan förklara för mig vad denna helg egentligen innebär...
Mitt liv består just nu av jobb, jobb och så jobb....men vad gör man inte för pengar?! De pengarna ska spenderas i LONDON:) LÄNGTAR nåt så enormt dit!!!
I veckan köpte jag och barnen badkort för sommaren så nu kan alla tjejer bada hur mkt och ofta de vill utan att få det ständiga svaret från mig som följer " jag har inga pengar"...själv har jag tänkt att simma de dagar jag jobbar kväll och när barnen är här cyklar vi till badet.
Nåt annat roligt är att Jenny,Simon och Emilia ska följa med till Öland i år...äntligen får jag nån att umgås med mer än mina barn medans killarna spelar kort och slappnar av!
I kväll är det sommar fest på jobbet men eftersom jag jobbar i helgen så hoppar jag av att gå på den, kan ju inte ta en öl och sedan gå hem man blir ju liksom på partaj humör och vill festa hela natten...men jag känner mig själv och vet att jag INTE skulle klara av att gå upp imorgon bitti då...får bli nästa år förhoppninsvis. Förra veckan var ju iaf mitt team ute på Hugos, våran teamleader bjöd på mat och varsin dryck:) Det var trevligt men såklart jobba jag dagen efter med så jag var bara kvar till kl 21...men men jag kan ju vara rolig ibland med faktiskt:)
Den 1 september flyttar vi IGEN!!! till en femma:) men bara några portar bort så nu kommer vi bo ännu närmare centrum;)
Nästa helg vankas det loppis försäljning på Himpa med alla barn, rensa rensa det är det enda positiva med att flytta att man rensar och får några hundra lappar för sånt som man faktiskt inte använder längre och som nån annan kan bli jätte glad över att få.

Tidigare idag läste jag i expressen om den kända bloggerskan "kissie", har läst den flickans blogg några ggr, och ja vad ska man säga, hon tjänar ju massor av pengar på att skriva och tycka till om saker och ting, tycker bara det är tragiskt att media väljer att skriva saker om henne för att få några lösnummer sålda...Flickebarnet "kissie" behöver nog ha lika mkt kärlek och värme som oss alla dödliga här på jorden, visst är hon enormt smal och har väldigt stora tuttar...och hon tjänar pengar på det...men om hon lider av aneroxi så behöver ju inte media skriva om det utan isf försöka att hjälpa tösen!!! Jag vet att jag är allt utom smal, stora välformade bröst, rik eller blond eller tjänar pengar på min blogg men jag har precis lika mkt känslor som denna tös och hon har lika mkt känslor som mig. Vad nu alla tycker om henne, ja visst tyck till men tänk på att inte säga saker som sårar en människa! Tycker att media iaf kan försöka se lite bakom det yttre, vi är ju alla människor som bär på olika erfarenheter här i livet!

Kram på er

Inga kommentarer: