onsdag 30 maj 2007

Första dagen som bloggare

Ja då var det så att jag ska börja blogga lite var det tänkt...Jag ska berätta om min resa inför ett nytt liv som det känns för mig! Det är nämligen så att jag ska göra en gastric bypas operation i augusti 2007, på akademikliniken i Stockholm. Och från att ha vart överviktig i mestadels av mitt liv så känns det som en sista utväg att äntligen göra detta. Visst har jag gått ner i vikt men jag har ju lyckats gå upp dem igen, och så här kan jag bara inte hålla på resten av mitt liv att ständigt banta, jag vill ju börja leva nån gång utan att känna mig klumpig och stor och ful. Känna en känsla av att inte alla stirrar på MIG bara för att jag är tjock, våga prova nya saker...det är ju så mkt som står i vägen för mig själv i och med att jag är överviktig, känner att jag inte vågar leva ut mitt liv till 100%. Med en operation så känns det iaf som om att ett stort problem för mig kommer att försvinna, sen självklart vet jag ju att bara för att jag kommer att minska i vikt så kommer inte livet helt plötsligt bli super kul och leva, men det är iaf ett stort problem som försvinner. Jag kommer antagligen att fortsätta att träffa min psykolog varje vecka, för det är nåt jag behöver för att kunna lätta min tunga ryggsäck på ryggen, den har redan blivit lättare så det känns ju skönt. Så vi får se vad som händer i mitt framtida liv kommer ...Kram på er alla!!Malin

Inga kommentarer: